Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Horáček nemusel být spolupracovníkem díky Štrougalovi

18. 03. 2017 21:04:25
„Horáček se ... dnes považuje za čistého a publikoval i své negativní lustrační osvědčení z roku 2004“, čtu šestnáctého března v Mladé frontě Dnes.

Podtitul tohoto článku přitom zní „V éře socialismu vyjížděli na Západ jen reportéři oddaní režimu. A pak jeden Horáček."

Samozřejmě skutečnost, že člověk, který se v sedmdesátých letech minulého století dostal kvůli podvodu s výjezdní doložkou do vazby a v letech osmdesátých, tedy stále ještě za toho samého politického zřízení, jezdil běžně coby novinář na Západ, i když mezitím nevstoupil do strany a podle deníku MfD dokonce nebyl ani v SSM, tedy Socialistickém svazu mládeže, je velmi podivná, nicméně podmínkou nemusela být spolupráce s StB. V redakci Mladého světa totiž do roku 1982 pracoval také jeden redaktor, o němž se článek nezmiňuje, a sice Jiří Janoušek, jehož tchánem byl Lubomír Štrougal, a předseda vlády Československé socialistické republiky podle mého názoru držel nad zmíněným časopisem, touto „uměle udržovanou opozicí“, jak mi kdysi řekla jedna redaktorka, ochrannou ruku, a to i po odchodu svého zetě do Filmového studia Barrandov. (Vybavuji si ostatně, jak Janoušek ještě jako redaktor Mladého světa letěl do New Yorku coby - pokud si dobře vzpomínám - jediný český novinář na nějaký důležitý tenisový zápas Ivana Lendla, možná finále U.S. Open).

„Kvalitní krytí“ měla ovšem i samotná šéfredaktorka dotyčného týdeníku Olga Čermáková, jelikož její manžel byl předsedou FÚTI neboli Federálního úřadu pro tisk a informace, tedy instituce dohlížející nad správným obsahem všech tehdejších československých médií.

Na závěr bych se chtěl jen trochu pousmát, když Mladý svět cituje jednoho bývalého Horáčkova kolegu, který se o něm vyjádřil, že „měl určitě v redakci nejlepší angličtinu“. Když jsem ho před lety viděl a hlavně slyšel mluvit v televizi touto řečí v roli moderátora vyhlašování nějakých hudebních cen, připadal jsem si nesmírně trapně, a napadá mne snad jen úsloví „Mezi slepými jednooký králem“. Na druhou stranu je ale přehnané, když v nějaké anketě na rozhlasové stanici Impuls kdosi minulý týden prohlásil, že nechce mít za prezidenta „bývalého veksláka“, protože touto činností, pokud vím, se nikdy nezabýval, dotyčný si to asi trochu popletl s hazardními hrami.

Autor: Lubomír Sedlák | sobota 18.3.2017 21:04 | karma článku: 35.37 | přečteno: 2369x

Další články blogera

Lubomír Sedlák

Tržby nejsou to samé co zisk!

Mladá fronta Dnes začátkem prosince zveřejnila tabulku nazvanou Nejvýdělečnější nakladatelství 2015-2016.

20.12.2016 v 10:53 | Karma článku: 18.29 | Přečteno: 979 | Diskuse

Lubomír Sedlák

Svobodné volby, záruka demokracie?

„Jsou to především volby, které tvoří základní kámen demokracie,“ napsal před týdnem v Mladé frontě Dnes jeden z jejích čtenářů. Má v zásadě pravdu, ovšem jsou i případy, kdy to tak docela neplatí.

18.12.2016 v 8:56 | Karma článku: 13.36 | Přečteno: 444 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Jan Bartoň

Zaorálek myslel na Trockého

Nehoda ministra Lubomíra Zaorálka je mimo jiné doplněná rozhovorem na novinky.cz. V něm se Zaorálek přiznává, že po zranění hlavy myslel na Trockého.

18.9.2017 v 9:04 | Karma článku: 25.32 | Přečteno: 923 | Diskuse

Adam Mikulášek

Uklízíte v ČT? Žádná politická vyjádření ani na soukromém Facebooku!

Vedení ČT nakázalo všem zaměstnancům tohoto média, aby se zdrželi vyjadřování svých politických postojů před volbami, v rámci „nezávislosti“. Jenže nikoli jen z pozice pracovníků ČT, ale i jako soukromým osobám.

15.9.2017 v 15:45 | Karma článku: 32.22 | Přečteno: 837 | Diskuse

Tomáš Vyoral

Sorosova pionýrka v DVTV by nastavovala hodnotu faktů a omezovala inzerci alternativě

Kolegyně Daniely Drtinové ze Sorosova Open Society Fund v DVTV káže o správném nastavení hodnoty faktů a o utnutí tipce alternativním webům, které mají dohromady ročně z inzerce 30 milionů. OSF má 44,5 mega. A CTHH je ok.

13.9.2017 v 11:29 | Karma článku: 43.98 | Přečteno: 2924 | Diskuse

Jan Bartoň

iHned.cz zrušil diskusi pod články

Po kontrole webů idnes.cz, lidovky.cz a novinky.cz, které pravidelně sleduji, kde se ještě diskuse povolují, je rozhodnutí ihned.cz docela překvapivé. Jo, když jde o „kulturu projevu“, dokážeme být i „tvrdí“.

13.9.2017 v 8:05 | Karma článku: 33.59 | Přečteno: 1675 | Diskuse

Jan Raus

Předvolební guláš v mediálním menu

Jako tradičně uslyšíte neslýchané, uvidíte nevídané a přečtete si neuvěřitelné.Jen si račte vybrat dle našeho gusta.Kinedryl doporučen k vnitřnímu užití dle vašeho uvážení.

12.9.2017 v 16:00 | Karma článku: 5.19 | Přečteno: 224 | Diskuse
Počet článků 3 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1264

novinář (politika, ekonomika, kultura) a překladatel (literatury faktu z angličtiny do češtiny) na volné noze



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.